mariskanagelkerke.reismee.nl

CAIRNS AND COOKTOWN

Hallo, bij deze post ik het laatste bericht over Australië want ondertussen ben ik aangekomen in Auckland, Nieuw Zeeland!

Cairns is een redelijk grote stad al is het centrum wel compact. Vanuit Mission Beach kwam ik hier aan wat maar 2 uurtjes rijden is. Ik verblijf in Flying Monkey hostel maar het was nou niet echt om naar huis te schrijven. Wat een smerige bende daar zeg! Had helaas al voor 2 nachten geboekt dus kon niet meer annuleren. Aan de boulevard is een hele walkway aangelegd zodat je veilig langs het water kan lopen zonder verslonden te worden door krokodillen, waar je overal door middel van bordjes voor gewaarschuwd word. Als je echt wilt afkoelen (in water van bijna 30 graden) kan je altijd een duik nemen in de aangelegde lagoon.

2 dagen geleden had ik een advertentie op "Gumtree" gezet, een soort marktplaats hoe dat wij dat kennen, of iemand toevallig naar het noorden ging en nog een maatje zocht. Had al verschillende reacties gekregen maar besloot om 2 dagen met Damian op stap te gaan. Hij woont al jaren in Cairns en weet veel leuke plekjes onderweg. Zaterdag de 6e werd ik al op tijd opgehaald in de 4x4 en begonnen we aan de 330km naar Cooktown. Eerst was ik wel een beetje zenuwachtig want kende heel die man natuurlijk niet. Gelukkig klikte het en hadden we genoeg om over te kletsen onderweg. We zijn gestopt bij Mossman Gorge, een heldere kreek waar je kan zwemmen. Heerlijk om even af te koelen. Ook zijn we nog gestopt bij de Blue Lagoon waar we ook gezwommen hebben. Prachtige uitzichten hadden we ook, vooral bij Cape Tribulation waar je alleen komt als je de ferry pakt en de Daintree River oversteekt. Aangekomen in Cooktown had Damian al een leuk hotel geboekt, waarvan ik het bed mocht hebben en hij wel op een matrasje zou slapen die hij zelf meegenomen had. De vrouw des huizes was zo aardig om ons voor dezelfde prijs een kamer te geven met 2 aparte bedden. Na het avondeten zijn we naar een uitkijkpunt gereden waar we van ver de bliksem konden bekijken. Na een aantal biertjes daar en in het hotel zijn we op tijd gaan slapen.

Weer vroeg uit de veren vandaag want we moeten weer 330km terug! Voor Australiërs is het min of meer normaal om geregeld zulke afstanden te rijden. We zijn over een hele coole en smalle trek gereden, opzoek naar krokodillen en leuke kampeerplekjes. Op de heenweg hadden we de kustroute genomen en nu namen we de "inland" route terug. Het was heet en het kleurverschil in de aarde was ook goed zichtbaar. Alles is hier veel roder. We hadden het geluk om nog een dingo te zien onderweg! Al met al is dit een leuke ervaring geweest!

Terug in Cairns heb ik eerst een ander hostel geboekt voor mijn laatste 3 nachtjes hier. Ik had nog een aantal dingetjes te doen en het weer was niet al te best. Damian belde nog op, of ik zin had om de Yosemite Falls te zien en een kleine wandeling te doen. Helaas kregen we onderweg zoveel regen dat we bij de watervallen niet konden zwemmen en de hike ging ook niet door...

Laatste dagje hier heb ik een beetje rond geslenterd en eindelijk mijn buspas voor Nieuw Zeeland aangeschaft. Het was even twijfelen met welke organisatie ik mee wilde maar uiteindelijk is het Stray geworden!

Ik heb heel erg genoten van mijn tijd hier in Australië al word het echt wel tijd voor iets anders. Tijd voor veel mooie natuur en actie! Nieuw Zeeland, ik ben er klaar voor!!!

Liefs Maris

Reacties

Reacties

Thea

Veel plezier in Nieuw Zeeland. Ik verheug me al op je verhalen. xxx Have fun.

Mies

Hey lieve sis, wat gaat de tijd snel he, zit je mooie tijd in Australië er al weer op.. Maar gelukkig heb je nog 2 hele mooie maanden Nieuw-Zeeland te gaan en daar is ook niks mis mee dacht ik zo hihi. Inmiddels hebben we elkaar eindelijk weer eens gesproken via de tel en heb je n klein beetje verteld wat je plannen zijn deze laatste 2 maandjes. Ik hoop dat je er nog heel erg van geniet en n top tijd hebt, voor je het weet ben je weer aan het werk haha. Dikke kus van Mies en n lik van Dex xxxxxxx love you!!

Yara

Yoehoe! Eindelijk tijd voor je verhaal, 't was maar een kleintje deze keer, dat ben ik niet van je gewend! De tijd is echt voorbij gevlogen! Alweer in NZ nu! Grappig dat je via een soort marktplaats mensen kan ontmoeten haha. Als het dan nog klikt helemaal ideaal! En een local dus dat is altijd handig! Nou, we appen en geniet van het mooie NZ! Liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!