mariskanagelkerke.reismee.nl

Buenos Aires en Puerto Iguazu

Hallo allemaal,

Tijd voor mijn eerste verhaal aangezien ik alweer meer als een week onderweg ben. De tijd vliegt nu al voorbij!

Op 9 januari ging mijn reis van start, op naar Zuid-Amerika. Deze keer helemaal alleen, dus dat maakt het wel heel spannend. In de auto richting Schiphol had ik dan ook hevige kriebels. Het afscheid was weer niet makkelijk enzal ook nooit gaan wennen. Nog 1 keer achterom kijken en toen snel de traantjes weggedept.Om 10.30 vertrok mijn 10 uur durende vlucht naar Atlanta. Hier had ik een 6 uur durende tussenstop. Daarna waren het nog eens 10 uren vliegen naar Buenos Aires, Argentinie. Aangekomen op het vliegveld heb ik de bus gepakt richting het hostel dat ik al geboekt had. Laat het avontuur maar beginnen!

De eerste dag heb ik niet veel meer gedaan. Ik kwam terecht in een kamer die ik met 5 andere mensen deel. Gelijk dus leuke contacten gelegd. Dit hostel is een party hostel dus een goede nachtrust zat er niet echt in. De feestjes hier beginnen rond 11 uur en de goede clubs gaan pas rond 02.30 uur open. Er lopen dus constant mensen in en uit om te douchen en te verkleden. De volgende dag ben ik al vroeg gaan ontbijten. Toch raar om bij vreemde mensen aan te schuiven. Al wordt de eerste stap zetten steeds makkelijker. Die dag heb ik een wandeltour gedaan door de wijk Palermo. We zijn erheen gegaan met de lokale bus en vervolgens ging het wandelen van start. Jeetje, wat was het wennen aan de hitte. Het was die dag rond de 35 graden. Palermo is een drukke wijk maar er zijn verbazingwekkend veel parkjes waar de lokalen komen om te chillen. We hebben de rozentuin, botanische tuin en Parc de Febrero bezocht. We hadden een leuke groep en voor \'s avonds had ik met 3 andere mensen afgesproken om gezellig iets te gaan eten. Florida Street was mega druk en vooral onbetaalbaar. De meeste dingen zijn duur, echt niet te vergelijken met Azie! Op straat hebben we 2 tangoshows gezien. Leuk dat ze dat gewoon overal opstarten. De 2e dag in BA ben ik met een Frans meisje richting de begraafplaats gelopen in de wijk Reccoleta. Alles is 'bovengronds', heel apart. Evita Perron ligt hier begraven, maar het was goed zoeken. Hierna zijn we doorgelopen naar Puerto Madero, waar de haven is. Allemaal hele leuke tentjes, vooral voor de rijke Argentijnen, niet voor mijn budget dus. We besloten nog een stukje verder te lopen richting San Telmo. Ook een hele leuke wijk waar we alweer een tango show hebben gezien. Plaza de Mayo hebben we op de terugweg natuurlijk niet overgeslagen. Dit park ligt middenin het centrum omringd door 4 drukke straten. Na 7 uur gelopen te hebben, hebben we heerlijke Argentijnse steak gegeten. Ik wilde vroeg gaan slapen, maar raakte aan de praat met een Griek die me overhaalde om toch nog een drankje te komen doen in een ander hostel. Van het een kwam het ander en voordat ik het wist zat ik in een busje opweg naar Terrazas, een 'open air' club. Wat geweldig zeg! De zon op zien komen terwijl je met zoveel mensen buiten staat te dansen met een goede dj is echt cool! Half 7 had ik een taxi terug genomen met een jongen die ik niet kende, maar hij zat blijkbaar in hetzelfde hostel. 11 uur moest ik uit-checken dus veel had ik niet geslapen. De laatste dag in BA ben ik met mijn taxibuddy van afgelopen nacht naar de wijk La Boca gegaan per lokale bus. Veel kleurrijke huisje en natuurlijk het bekende voelbalstadion. Er zijn maar een paar straten veilig dus we zijn niet ver gegaan.

Die nacht had ik een 18 uur durende busrit naar Puerto Iguazu. Pff, wat een rit. Samen met een Israelisch meisje die ik op de bus had ontmoet ben ik naar een hostel gaan zoeken. Het had een zwembad waar we de rest van de dag gelegen hebben. De kamer was alleen vreselijk smerig dus ben de volgende dag gelijk verhuisd. Tijd om 1 van de 7 wereldwonderen te gaan bezoeken. Met 3 andere meiden zijn we richting de Cataracas (watervallen) gegaan. We hebben eerst de kleine route gelopen. Het was vreselijk warm dus het viel niet mee, maar als je dan het uitzicht ziet, wow, wat geweldig! Zoveel watervallen op zo een groot oppervlak. Spectaculair. De grote route bracht ons naar de 'Devils Throat' waar zoveel water naar beneden komt vallen dat het bijna pijn doet aan je oren. De volgende dag zijn we met de lokale bus naar Foz do Iguazu in Brazilie gegaan. Even de grens oversteken om ook vanaf deze kant de watervallen te bewonderen. Deze kant van het park is niet zo groot, maar heeft een heel ander aanzicht. Hier zie je echt het panoramische uitzicht. De foto\'s zeggen genoeg!! De laatste dag in Puerto Iguazu heb ik een beetje gerelaxed. Om half 6 had ik namelijk de nachtbus naar Cordoba waar ik op dit moment ben. Deze reis duurde 22 uur. De afstanden zijn echt mega hier. Het landschap veranderd ook zo snel. Gisteren zat ik nog in het tropische woud, en vandaag reden we over de pampa\'s. Uitgestrekte groene vlaktes met af en toe een paar boerderijen. Soms zie je een gaucha (Argentijnse cowboy) voorbij komen.

Wat ik de aankomende dagen ga doen weet ik nog niet. De foto\'s staan op facebook en ik zal jullie weer snel op de hoogte brengen van de nieuwe dingen die ik ga zien en meemaken!

Liefs Mariska

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!